De Desi-Dutch community online

zondag, januari 15, 2006

Harold & Kumar go to Amsterdam

Harold and Kumar go to Amsterdam” wordt op dit moment geschreven zowaar ik dit nu schrijf. Het verhaal begint waar de Asian stoners in het eerste deel (“Harold and Kumar go to White Castle”) ophielden (Harold zijn geliefde staat op het punt naar het land van blunt heaven af te reizen: NL).

Ik vond het eerste deel erg komisch vandaar dat ik verwacht het tweede deel mij ook zal bevallen. Het idee dat juist stoners met een Aziatische achtergrond de hoofdrol doen was niet alleen erg grappig, maar de barrieres met de conservatieve Aziatische stereotypetjes in Hollywood werden hiermee ook meteen gebroken. En nog leuker natuurlijk dat de film nu in Amsterdam plaats gaat vinden.

De acteur Kal Penn, die de rol van Kumar speelt, heeft het sinds White Castle maar druk. oa Is hij op dit moment bezig met de film "Van Wilder 2" (The rise of Taj), en heeft hij net "Superman Returns" afgerond waarin hij de handlanger van Kevin Spacey’s karakter Lex Luthor speelt. Verdere films die dit jaar met Kal zullen uitkomen zijn “The Namasake”, een verfilming van Jhumpa Lahiri’s best seller onder directie van Mira Nair (oa van Monsoon Wedding en Salaam Bombay!) en “Man About Town”, een comedy waar Ben Affleck de hoofdrol speelt. Kijk hierrrrr voor Kal Penn z'n volledige film credit lijst .

4 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik ben benieuwd naar de film

15.1.06

 
Blogger Aladin Sane said...

Ik weet het niet, sequels hebben mijn inziens vaak toch een enorme “net niet-gehalte”.
Ik vrees dat het een tweede Deuce Bigalo European Gigolo wordt, deze sequel speelt zich ook af in Amsterdam, en alles typical stereotypes worden geaccentueerd: Oftewel Nederland = Sex & Drugs.

16.1.06

 
Anonymous Anoniem said...

Kal Penn heeft ook zijn eigen blog:

http://www.foxsearchlight.com/thenamesake/blog/

helaas heeft ie zijn laatste post geplaatst..

16.1.06

 
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk, lijkt mij ook een erg komische film. Ik las ergens dat Nitin Sawhney de muziek gaat doen voor de film the Namesake.

16.1.06

 

Een reactie posten

<< Home